Stanowisko ds. rolnictwa, ochrony środowiska i infrastruktury technicznej

Stanowisko ds. rolnictwa, ochrony środowiska i infrastruktury technicznej

Inspektor -  Elżbieta Wardaszko
Tel. (29) 645 80 00 wew. 26

Do zadań i kompetencji inspektora ds. rolnictwa, ochrony środowiska i infrastruktury technicznej należy:
 

Zakres obowiązków (czynności) na zajmowanym stanowisku pracy:

Zadania własne:

  1. Realizacja zadań wynikających z prawa łowieckiego.
  2. Prowadzenie spraw wynikających z prawa wodnego, w szczególności :
  1. wydawanie decyzji w sprawach zmian w stosunkach wodnych,
  2. nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zakazywanie wprowadzania ścieków do wody w przypadku wprowadzenia przez właściciela gruntu do wody ścieków nienależycie oczyszczonych.
  1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, w szczególności :
  1. wydawanie zezwoleń na hodowlę psów rasy agresywnej,
  2. prowadzenie spraw związanych z problemem bezpańskich psów,
  3. prowadzenie interwencji w razie stwierdzenia przypadku znęcania się nad zwierzętami,
  1. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, w szczególności:
  1. udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
  2. podejmowanie działań zapobiegających zagrożeniu środowiska,
  3. przeprowadzenie kontroli (oraz na polecenie Wójta kontroli podmiotów gospodarczych) w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska.
  4. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na wniosek podmiotu podejmującego realizację przedsięwzięcia.
  5. coroczne przedkładanie Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska, informacji o prowadzonych ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko

 

  1. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, w tym realizacja zadań dotyczących zapobiegania i przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych w rolnictwie.
  2. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody, w szczególności:
  1. prowadzenie działalności edukacyjnej, informacyjnej i promocyjnej w dziedzinie ochrony przyrody,
  2. ochrona i kształtowanie terenów zieleni,
  3. realizacja celów ochrony przyrody wymienionych w ustawie,
  4. współpraca z właściwymi organami w zakresie ochrony przyrody,
  5. wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz naliczanie opłat za ich usunięcie,
  6. wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
  1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
    w gminach
    , w zakresie:
  1. zapewnienie odbioru zwłok zwierzęcych z terenu gminy,
  2. znakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,
  1. udzielanie zezwoleń podmiotom świadczącym usługi w zakresie :
  1. ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
  2. prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych,
  1. kontrola działalności gospodarczej przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywanej działalności z udzielonym zezwoleniem.
  1. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi, w szczególności:
  1. przygotowywanie opinii w sprawach przebiegu dróg powiatowych oraz prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem dróg do kategorii dróg gminnych,
  2. współpraca z zarządcami dróg powiatowych i krajowych,
  3. wydawanie zezwoleń za zajęcie pasa drogowego na czas wykonywania robót
     i naliczanie opłat oraz wydawanie zgody na ułożenie w pasie drogowym urządzeń obcych (wodociągowych, przyłączy energetycznych itp.),
  4. koordynacja robót w pasie drogowym,
  5. orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego
    w razie jego naruszenia,
  6. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
  7. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg,
  8. prowadzenie ewidencji dróg gminnych i mostów,
  9. prowadzenie spraw w zakresie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych,
  10. przygotowywanie wniosków o dotacje i kredyty preferencyjne,
  11. zapewnienie zimowego utrzymania dróg gminnych,
  12. utrzymanie w należytym stanie znaków drogowych na drogach gminnych,
  13. współdziałanie z organami policji w zakresie utrzymania bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
  14. zapewnienie udzielania zamówień publicznych w zakresie powierzonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami o zamówieniach publicznych, prowadzenie odpowiednich procedur związanych z realizacją zamówień publicznych.
  1. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy:
  1.  o narkomanii;
  2.  prawo przewozowe,
  3.  o transporcie drogowym.
  4. publicznym transporcie zbiorowym,
  5. o funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.

10. Nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego w gminie.

11. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy – Prawo energetyczne.

12. Realizacja zadań gminy w zakresie gospodarki nieruchomościami tj.:

  1. ewidencjonowanie mienia gminy,
  2. zlecanie i odbiór robót z zakresu prac geodezyjno-szacunkowych gruntów stanowiących własność gminy,
  3. regulacja stanu prawnego nieruchomości gminy,
  4. prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz gminy, w tym:

a) z mocy prawa lub na wniosek poprzez komunalizację,

b) w postępowaniu sądowym poprzez zasiedzenie,

  1. prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, oddaniem w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, użytkowanie, dzierżawę i użyczenie nieruchomości stanowiących mienie gminy, w tym:
  1. techniczne przygotowanie przetargów na zbycie nieruchomości, obsługa tych transakcji,
  2. przygotowanie projektów umów, porozumień i protokołów uzgodnień,
  1. prowadzenie spraw dotyczących przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  2. prowadzenie spraw dotyczących postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie wykonywania usług:
  1. opracowań geodezyjnych,
  2. wyceny nieruchomości, w tym przygotowanie projektów umów.”

13. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o lasach, w szczególności :

  1. przedstawianie Wójtowi Gminy wniosków właściciela gruntów do zaopiniowania
    w sprawie wydania decyzji przez Starostę dotyczącej przyznania środków finansowych na zalesienie gruntów,
  2. przedstawianie Wójtowi Gminy wniosków Wojewody do zaopiniowania dotyczących uznania lasu za ochronny lub pozbawienie go takiego charakteru.

14. Realizacja  zadań gminy wynikających z ustawy o :

  1. ochronie gruntów rolnych i leśnych,
  2. zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.

 

15. Dokonywanie wpisu do rejestru działalności regulowanej i wydawanie zezwoleń w zakresie realizowanych obowiązków na stanowisku pracy oraz przekazywanie do Centralnej Ewidencji Informacji Działalności Gospodarczej (za pośrednictwem upoważnionego pracownika urzędu gminy) informacji o wpisie oraz wydanych zezwoleniach”.

 

Zadania zlecone:

  1. Przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu choroby zakaźnej u zwierząt
    w celu identyfikacji przy wybuchu choroby zakaźnej oraz monitorowanie chorób zakaźnych.
  2. Przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób i szkodników upraw, wzywanie do wykonania określonych czynności.
  3. Nakazywanie posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasion
    o nieodpowiedniej zdrowotności.
  4. Organizacja i prowadzenie spisów rolnych.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Michalska Aneta
(2006-01-12 09:11:48)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2021-09-23 16:12:07)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki