St. ds. pracowniczych i obsługi samorządu gminnego

Stanowisko ds. pracowniczych i obsługi samorządu gminnego

Podinsp. - Ewelina Tyszka

Tel. (29) 645 80 00 wew. 35

Do zadań i kompetencji inspektora ds. pracowniczych, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy:

  1. Zakres obowiązków (czynności) na zajmowanym stanowisku pracy:

W zakresie spraw pracowniczych:

  1. prowadzenie spraw pracowniczych pracowników Urzędu i Kierownika GOPS
    w Wąsewie,
  2. zaznajamianie pracowników z zakresem obowiązków, regulaminem pracy, regulaminem wynagradzania i podstawowymi uprawnieniami,
  3. załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników,
  4. pomoc pracownikom w zakresie składania wniosków o emerytury, renty i świadczenia rehabilitacyjne,
  5. prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, wychowawczych oraz szkoleniowych,
  6. ewidencjonowanie czasu pracy i zwolnień lekarskich pracowników urzędu gminy,
  7. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji stażów, prac interwencyjnych i robót publicznych,
  8. wykonywanie zadań wynikających z przepisów z zakresu  BHP, w szczególności :
  1. opracowanie instrukcji BHP i kontrola jej przestrzegania,
  2. organizowanie wstępnych, podstawowych i okresowych szkoleń pracowników urzędu,
  3. prowadzenie dokumentacji powypadkowej,
  4. organizowanie wstępnych, okresowych i profilaktycznych badań lekarskich pracowników,
  1. prowadzenie spraw socjalnych pracowników urzędu - obsługa Zakładowej Komisji Świadczeń Socjalnych,
  2. sporządzanie miesięcznych i rocznych informacji bądź deklaracji o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wąsewo (PFRON).

W zakresie obsługi samorządu gminnego:

  1. Obsługa dokumentacyjna Rady Gminy i jej Komisji:
  1. dbałość o terminowe przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
  2. tworzenie i przekształcanie przedkładanych projektów uchwał Rady Gminy w edytorze aktów prawnych,
  3. współdziałanie z Przewodniczącym Rady Gminy, Przewodniczącymi Komisji Rady Gminy i Wójtem Gminy w zakresie przygotowywania posiedzeń, określania porządku obrad i ustalania osób zaproszonych na posiedzenia,
  4. dostarczanie zawiadomień o zwołaniu sesji Rady Gminy i zawiadomień
    o posiedzeniach komisji Rady Gminy,
  5. przygotowywanie list obecności na sesji i posiedzeniu komisji oraz sporządzanie list diet należnym radnym i sołtysom,
  6. sporządzanie protokołów z obrad sesji i posiedzeń komisji,
  7. sporządzanie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji z działalności Rady Gminy i jej Komisji,
  8. przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji drogą elektroniczną
    w formacie XML za pomocą tzw. modułu komunikacyjnego,
  9. prowadzenie rejestru uchwał, postanowień i innych rozstrzygnięć Rady i jej Komisji,
  10. przekazywanie w obowiązujących terminach uchwał do organów nadzoru oraz pracownikom i jednostkom organizacyjnym do realizacji,
  11. przekazywanie do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Wąsewo uchwał Rady Gminy, protokołów z sesji,
  12. prowadzenie zbioru i rejestru  aktów prawa miejscowego,
  13. prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych, przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym do realizacji, sprawowanie bieżącego nadzoru nad ich terminowym i prawidłowym załatwianiem oraz przekazywanie do zamieszczania ich wraz z udzielonymi odpowiedziami w Biuletynie Informacji Publicznej,
  14. prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady Gminy Wąsewo oraz ich analiza, przygotowywanie projektów odpowiedzi zgodnych ze stanowiskiem właściwej komisji i monitorowanie terminowości ich załatwienia,
  15. prowadzenie ewidencji wniosków komisji oraz  jednostek pomocniczych ( sołectw) oraz wniosków i zapytań z sesji, przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym do realizacji i sprawowanie bieżącego nadzoru nad terminowym załatwieniem,
  16. współpraca z Referatem Finansowym w zakresie naliczania diet radnym,
  17. koordynowanie spraw związanych z wnoszeniem inicjatyw obywatelskich i tworzeniem komitetów inicjatyw obywatelskich,
  18. sporządzanie planów pracy i sprawozdań z działalności Rady Gminy i Komisji Rady,
  19. koordynacja przyjmowania przez Przewodniczącego Rady oświadczeń o stanie majątkowym radnych i zapewnienie terminowego przekazywania do Urzędu Skarbowego oraz umieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
  20. prowadzenie ewidencji delegacji służbowych radnych i sołtysów.
  1. W zakresie obsługi jednostek pomocniczych (sołectw):
  1. prowadzenie spraw i dokumentacji w zakresie wyborów organów sołectw,
  2. prowadzenie ewidencji sołectw, sołtysów i rad sołeckich,
  3. kompletownie protokołów i uchwał z zebrań wiejskich i dokumentacji rad sołeckich,
  4. przekazywanie uchwał i wniosków  z zebrań wiejskich właściwym komórkom organizacyjnym do realizacji,
  5.  udzielanie pomocy techniczno-kancelaryjnej sołtysom.
  1. W zakresie ochrony zdrowia, w szczególności:
  1. opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców gminy,
  2.  przekazywanie powiatowi informacji o realizowanych programach zdrowotnych,
  3.  inicjowanie i udział w wytyczaniu kierunków przedsięwzięć lokalnych zmierzających do zaznajamiania mieszkańców z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia oraz ich skutkami.
  1. Wykonywanie zadań gminy związanych z wyborem ławników sądowych.

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Michalska Aneta
(2006-01-16 12:29:47)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2021-09-02 14:53:07)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki