St. ds. pracowniczych i obsługi samorządu gminnego
Stanowisko ds. pracowniczych i obsługi samorządu gminnego
Podinsp. - Ewelina Tyszka
Tel. (29) 645 80 00 wew. 35
Do zadań i kompetencji inspektora ds. pracowniczych, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy:
- Zakres obowiązków (czynności) na zajmowanym stanowisku pracy:
W zakresie spraw pracowniczych:
-
prowadzenie spraw pracowniczych pracowników Urzędu i Kierownika GOPS
w Wąsewie, - zaznajamianie pracowników z zakresem obowiązków, regulaminem pracy, regulaminem wynagradzania i podstawowymi uprawnieniami,
- załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników,
- pomoc pracownikom w zakresie składania wniosków o emerytury, renty i świadczenia rehabilitacyjne,
- prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, wychowawczych oraz szkoleniowych,
- ewidencjonowanie czasu pracy i zwolnień lekarskich pracowników urzędu gminy,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji stażów, prac interwencyjnych i robót publicznych,
- wykonywanie zadań wynikających z przepisów z zakresu BHP, w szczególności :
- opracowanie instrukcji BHP i kontrola jej przestrzegania,
- organizowanie wstępnych, podstawowych i okresowych szkoleń pracowników urzędu,
- prowadzenie dokumentacji powypadkowej,
- organizowanie wstępnych, okresowych i profilaktycznych badań lekarskich pracowników,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników urzędu - obsługa Zakładowej Komisji Świadczeń Socjalnych,
- sporządzanie miesięcznych i rocznych informacji bądź deklaracji o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wąsewo (PFRON).
W zakresie obsługi samorządu gminnego:
- Obsługa dokumentacyjna Rady Gminy i jej Komisji:
- dbałość o terminowe przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- tworzenie i przekształcanie przedkładanych projektów uchwał Rady Gminy w edytorze aktów prawnych,
- współdziałanie z Przewodniczącym Rady Gminy, Przewodniczącymi Komisji Rady Gminy i Wójtem Gminy w zakresie przygotowywania posiedzeń, określania porządku obrad i ustalania osób zaproszonych na posiedzenia,
-
dostarczanie zawiadomień o zwołaniu sesji Rady Gminy i zawiadomień
o posiedzeniach komisji Rady Gminy, - przygotowywanie list obecności na sesji i posiedzeniu komisji oraz sporządzanie list diet należnym radnym i sołtysom,
- sporządzanie protokołów z obrad sesji i posiedzeń komisji,
- sporządzanie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji z działalności Rady Gminy i jej Komisji,
-
przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji drogą elektroniczną
w formacie XML za pomocą tzw. modułu komunikacyjnego, - prowadzenie rejestru uchwał, postanowień i innych rozstrzygnięć Rady i jej Komisji,
- przekazywanie w obowiązujących terminach uchwał do organów nadzoru oraz pracownikom i jednostkom organizacyjnym do realizacji,
- przekazywanie do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Wąsewo uchwał Rady Gminy, protokołów z sesji,
- prowadzenie zbioru i rejestru aktów prawa miejscowego,
- prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych, przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym do realizacji, sprawowanie bieżącego nadzoru nad ich terminowym i prawidłowym załatwianiem oraz przekazywanie do zamieszczania ich wraz z udzielonymi odpowiedziami w Biuletynie Informacji Publicznej,
- prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady Gminy Wąsewo oraz ich analiza, przygotowywanie projektów odpowiedzi zgodnych ze stanowiskiem właściwej komisji i monitorowanie terminowości ich załatwienia,
- prowadzenie ewidencji wniosków komisji oraz jednostek pomocniczych ( sołectw) oraz wniosków i zapytań z sesji, przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym do realizacji i sprawowanie bieżącego nadzoru nad terminowym załatwieniem,
- współpraca z Referatem Finansowym w zakresie naliczania diet radnym,
- koordynowanie spraw związanych z wnoszeniem inicjatyw obywatelskich i tworzeniem komitetów inicjatyw obywatelskich,
- sporządzanie planów pracy i sprawozdań z działalności Rady Gminy i Komisji Rady,
- koordynacja przyjmowania przez Przewodniczącego Rady oświadczeń o stanie majątkowym radnych i zapewnienie terminowego przekazywania do Urzędu Skarbowego oraz umieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
- prowadzenie ewidencji delegacji służbowych radnych i sołtysów.
- W zakresie obsługi jednostek pomocniczych (sołectw):
- prowadzenie spraw i dokumentacji w zakresie wyborów organów sołectw,
- prowadzenie ewidencji sołectw, sołtysów i rad sołeckich,
- kompletownie protokołów i uchwał z zebrań wiejskich i dokumentacji rad sołeckich,
- przekazywanie uchwał i wniosków z zebrań wiejskich właściwym komórkom organizacyjnym do realizacji,
- udzielanie pomocy techniczno-kancelaryjnej sołtysom.
- W zakresie ochrony zdrowia, w szczególności:
- opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców gminy,
- przekazywanie powiatowi informacji o realizowanych programach zdrowotnych,
- inicjowanie i udział w wytyczaniu kierunków przedsięwzięć lokalnych zmierzających do zaznajamiania mieszkańców z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia oraz ich skutkami.
- Wykonywanie zadań gminy związanych z wyborem ławników sądowych.
Wytworzył:
Udostępnił:
Michalska Aneta
(2006-01-16 12:29:47)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2021-09-02 14:53:07)