Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego


Zastępca kierownika USC: Cecylia Bartczak
Tel: (29) 645 80 00 wew. 27

1. Zadania w zakresie Kierowania USC
 
   1) zadania zlecone:
   a) wykonywanie zadań wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego i Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, w szczególności:
      - wydawanie decyzji w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,
      - rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
      - sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego oraz skorowidzów alfabetycznych,
      - sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
       - przechowywanie i konserwacja  ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorczych
      - wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
      - przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
      - nanoszenie zmian w aktach stanu cywilnego,
      - załatwianie korespondencji konsularnej i krajowej dotyczącej aktów stanu cywilnego,
      - prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego,
      - sporządzanie sprawozdań statystycznych dla Urzędu Statystycznego,
      - przygotowywanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie oraz organizacja uroczystości jubileuszowych.
   b) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zmianie ustawy o zmianie imion i nazwisk oraz o zmianie innych ustaw
   2)  zadania własne:
   a) sporządzanie testamentów allograficznych.

 
2. Wykonywanie zadań zleconych wynikających z przepisów prawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych, w szczególności:
   1) prowadzenie ewidencji ludności m.in.:
   a) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,
   b) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
   c) współdziałanie z zainteresowanymi organami policji,
   d) wnioskowanie o nadanie numeru PESEL do właściwego ministra do spraw administracji publicznej,
   e) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
   2) wydawanie dowodów osobistych oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej.
 
3. Prowadzenie spraw w zakresie organizowania zbiórek publicznych na terenie gminy.
 
4. Wykonywanie zadań wynikających z innych przepisów prawa, powiązanych z powierzonym zakresem obowiązków, m.in.:
      - o obywatelstwie polski,
      - o cudzoziemcach,
      -
 repatriacji,
      - Kodeks Cywilny,
      - Kodeks Postępowania Cywilnego,
      - Ordynacje wyborcze,
      - o powszechnym obowiązku obrony (w zakresie spraw meldunkowych).

 
5. Realizacja zadań własnych wynikających z art. 19 ust.2 ustawy o systemie oświaty tj.: przesyłanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3 - 18 lat.
 
Wytworzył:
Udostępnił:
Michalska Aneta
(2006-01-12 11:35:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2012-05-17 15:33:50)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki