Stanowisko ds. księgowości budżetowej
Stanowisko ds. księgowości budżetowej
Katarzyna Łój
Telefon (029) 645 80 00 wew.30
e-mail: katarzyna.loj@wasewo.pl
Do zadań i kompetencji referenta ds. księgowości budżetowej należy:
I. Realizacja zadań własnych:
-
Prowadzenie księgowości budżetowej (po stronie wydatków) na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych oraz innych aktach prawnych i normatywnych dotyczących księgowości budżetowej.
-
Obsługa finansowo - księgowa Urzędu Gminy.
-
Prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych gminy.
-
Prowadzenie ewidencji finansowej wynagrodzeń.
-
Terminowe rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i przekazywanie zaliczek tego podatku do właściwego urzędu skarbowego.
-
Rozliczanie umów zleceń - naliczanie i przekazywanie podatków, składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy.
-
Naliczanie i wypłacanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego, wypadkowego.
-
Wystawianie zaświadczeń o zarobkach do celów emerytalno - rentowych (druk RP - 7) oraz do innych celów pracownikom Urzędu Gminy i GOPS.
-
Prowadzenie kartotek wypłaconych zasiłków (rodzinnych, pielęgnacyjnych, chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich i wychowawczych).
-
Sporządzanie przelewów dotyczących list płac.
-
Prowadzenie obsługi księgowej Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej przy Wójcie Gminy oraz funduszu świadczeń socjalnych w części dotyczącej pracowników Urzędu Gminy i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsewie.
-
Prowadzenie imiennej ewidencji analitycznej dotyczącej korzystania przez pracowników ze świadczeń w zakresie funduszu socjalnego.
-
Sporządzanie wniosków o refundację kosztów wynagrodzenia przez Powiatowy Urząd Pracy.
-
Współpraca z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.