Stanowisko ds. księgowości
Stanowisko ds. księgowości
Podinspektor - Renata Gordziejczyk
Telefon (029) 645 80 00 wew.30
Do zadań i kompetencji inspektora ds. księgowości należy:
-
Prowadzenie księgowości budżetowej (księgowość syntetyczna jednostki) na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych oraz innych aktach prawnych i normatywnych dotyczących księgowości budżetowej.
-
Prowadzenie obsługi księgowej fundusze świadczeń socjalnych w części dotyczącej nauczycieli i innych pracowników placówek oświatowych.
-
Realizacja ustawy o podatku VAT w zakresie spraw występujących w Urzędzie.
-
Prowadzenie ewidencji i rozliczenia podatku VAT.
-
Prowadzenie spraw w zakresie inwentaryzacji mienia Urzędu.
-
Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem oraz rozliczeniem okresowych inwentaryzacji placówek oświatowych gminy.
-
Wystawianie zaświadczeń o zarobkach do celów emerytalno - rentowych (druk RP-7) oraz innych celów pracownikom placówek oświatowych oraz pracownikom zlikwidowanego ZGKIUR w Wąsewie.
-
Prowadzenie kartotek wynagrodzeń, kartotek wypłaconych zasiłków (rodzinnych, pielęgnacyjnych, chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich i wychowawczych).
-
Współpraca z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.