Stanowisko ds. księgowosci
Stanowisko ds. księgowości
Inspektor - Halina Szczucińska
Telefon (029) 645 80 00 wew.30
e-mail: halina.szczucinska@wasewo.pl
Do zadań i kompetencji inspektora ds. księgowości należy:
I. Realizacja zadań własnych:
-
Wykonywanie zadań wynikających z:
- ustawy - Ordynacja podatkowa,
- przepisów prawa o podatkach i opłatach lokalnych w zakresie podatku od środków transportowych, w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji - wymiar i windykacja podatków od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
2) pobieranie od należności wpłaconych po terminie płatności odsetek za zwłokę, jeśli wpłaty pobierane są po wszczęciu czynności egzekucyjnych - także kosztów egzekucyjnych,
3) bieżąca analiza realizacji zobowiązań podatkowych i terminowe wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w celu przymusowego ściągnięcia należności. -
Przygotowywanie do realizacji dowodów księgowych gotówkowych i bezgotówkowych (dekretowanie, sprawdzanie ich pod względem formalno - rachunkowym oraz stosowanie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych).
-
Zgłasznie pracowników do ubezpieczenia społecznego.
-
Dokonywanie zapłaty przelewem lub poprzez wystawienie czeków gotówkowych za zatwierdzone dowody wpłat.
-
Sporządzanie comiesięcznych raportów rozliczeniowych do ZUS/DRA , RCA, RSN.
-
Sporządzanie comiesięcznych raportów imiennych RMUA o pobranych składkach na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne pracowników.
-
Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Spełecznych i Urzędem Skarbowym.
-
Prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej skłądników majątku, zapasów materiałów.
-
Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie podatków od środków transportowych.
-
Prowadzenie ewidencji analitycznej (karty wynagrodzeń) dla pracowników wszystkich jednostek organizacyjnych gminy.
-
Przygotowywanie w okresach kwartalnych danych odnośnie należności, wykonania, zaległości, nadpłat w podatku od środków transportowych.
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.