St. ds. gospodarki komunalnej

Stanowisko ds. gospodarki komunalnej

Podinspektor - Anna Jasińska

Te. (29) 645 80 00 wew.26

Do zadań i kompetencji podinspektora ds. gospodarki komunalnej należy:

Zakres obowiązków (czynności) na zajmowanym stanowisku pracy

  1. realizacja zadań wynikających z przepisów dotyczących zbiorowego zaopatrzenia
    w wodę i odprowadzania ścieków, w szczególności :
  2. prowadzenie i koordynowanie zadań gminy w zakresie gospodarki wodno-ściekowej (współpraca z konserwatorami urządzeń wodno-kanalizacyjnych),
  3. badanie i kontrola jakości dostarczanej wody zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
  4. badanie parametrów jakości odprowadzanych z oczyszczalni ścieków, zgodnie
    z pozwoleniem wodno-prawnym,
  5. prowadzenie ewidencji urządzeń istniejącej infrastruktury w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków,
  6. ustalanie opłat za usługi w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków,
  7. prawidłowe bieżące i rzetelne prowadzenie obowiązującej dokumentacji z zakresu opłat za wodę i ścieki,
  8. prowadzenie rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków ( rozliczanie z poboru opłat za wodę i ścieki),
  9. egzekucja należności za zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków (min. windykacja należności –wezwanie do zapłaty, kierowanie wniosków do sądu
    o egzekucję należności),
  10. przygotowanie programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
  11. zapewnienie realizacji zadań wynikających z uchwalonego prze Radę Gminy programu,
  12. realizacja polityki czynszowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  13. przygotowywanie umów najmu lokali komunalnych,
  14. zapewnienie właściwego wykonywania umów przez lokatorów, w tym zapewnienie realizacji dochodów gminy z tytułu czynszów najmu oraz prowadzenie odpowiednich postępowań w powyższym zakresie,
  15. prowadzenie ewidencji umów najmu,
  16. realizacja zadań w zakresie właściwej eksploatacji i właściwego utrzymania zasobów mieszkaniowych gminy, w tym prowadzenie konserwacji i remontów bieżących, analiza stanu utrzymania oraz potrzeb,
  17. prowadzenie aktualnej ewidencji zasobu mieszkaniowego gminy (lokali mieszkalnych),
  18. przygotowywanie dokumentacji związanej ze sprzedażą mieszkań
    z zasobu gminy,
  19. zapewnienia przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej,
  20. prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
  21. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz podawanie do publicznej wiadomości wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie tych usług.
Wytworzył:
Udostępnił:
Michalska Aneta
(2006-01-16 10:49:24)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2021-09-02 15:02:05)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki