St. ds. gospodarki komunalnej
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej
Podinspektor - Anna Jasińska
Te. (29) 645 80 00 wew.26
Do zadań i kompetencji podinspektora ds. gospodarki komunalnej należy:
Zakres obowiązków (czynności) na zajmowanym stanowisku pracy
-
realizacja zadań wynikających z przepisów dotyczących zbiorowego zaopatrzenia
w wodę i odprowadzania ścieków, w szczególności : - prowadzenie i koordynowanie zadań gminy w zakresie gospodarki wodno-ściekowej (współpraca z konserwatorami urządzeń wodno-kanalizacyjnych),
- badanie i kontrola jakości dostarczanej wody zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
-
badanie parametrów jakości odprowadzanych z oczyszczalni ścieków, zgodnie
z pozwoleniem wodno-prawnym, - prowadzenie ewidencji urządzeń istniejącej infrastruktury w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków,
- ustalanie opłat za usługi w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków,
- prawidłowe bieżące i rzetelne prowadzenie obowiązującej dokumentacji z zakresu opłat za wodę i ścieki,
- prowadzenie rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków ( rozliczanie z poboru opłat za wodę i ścieki),
-
egzekucja należności za zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków (min. windykacja należności –wezwanie do zapłaty, kierowanie wniosków do sądu
o egzekucję należności), - przygotowanie programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
- zapewnienie realizacji zadań wynikających z uchwalonego prze Radę Gminy programu,
- realizacja polityki czynszowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przygotowywanie umów najmu lokali komunalnych,
- zapewnienie właściwego wykonywania umów przez lokatorów, w tym zapewnienie realizacji dochodów gminy z tytułu czynszów najmu oraz prowadzenie odpowiednich postępowań w powyższym zakresie,
- prowadzenie ewidencji umów najmu,
- realizacja zadań w zakresie właściwej eksploatacji i właściwego utrzymania zasobów mieszkaniowych gminy, w tym prowadzenie konserwacji i remontów bieżących, analiza stanu utrzymania oraz potrzeb,
- prowadzenie aktualnej ewidencji zasobu mieszkaniowego gminy (lokali mieszkalnych),
-
przygotowywanie dokumentacji związanej ze sprzedażą mieszkań
z zasobu gminy, - zapewnienia przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej,
- prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz podawanie do publicznej wiadomości wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie tych usług.