Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego oraz ochrony informacji niejawnych

Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego oraz ochrony informacji niejawnych

Podinspektor - Arkadiusz Godlewski

Te. (29) 645 80 00 wew.24

Do zadań i kompetencji podinspektora ds. gospodarki komunalnej należy:

 

  1. Zakres obowiązków (czynności) na zajmowanym stanowisku pracy:
  1. W zakresie spraw obronnych, w szczególności:
  1. opracowanie i aktualizacja szczegółowych zakresów działania stanowisk pracy oraz planów obsady personalnej, wynikających  z regulaminu  organizacyjnego Urzędu na czas wojny,
  2. opracowanie i aktualizacja dokumentacji „Zestawów zadań” przewidzianych do realizacji w poszczególnych okresach gotowości obronnej,
  3. wykonywanie zadań obronnych wynikających z obowiązujących aktów normatywno-prawnych,
  4. nadzór nad organizacją zadań obronnych w zakładach pracy działających na terenie Gminy,
  5. organizowanie szkoleń obronnych,
  6. tworzenie stałych dyżurów dla potrzeb przekazywania informacji i decyzji,
  7. opracowywanie projektów decyzji Wójta w sprawach świadczeń na rzecz obrony,
  8. opracowanie i bieżąca aktualizacja planu świadczeń osobistych oraz etatowych
    i doraźnych świadczeń rzeczowych na rzecz Sił Zbrojnych, Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Obrony Cywilnej i innych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania na potrzeby obrony cywilnej,
  9. opracowywanie planów operacyjnych, planów podmiotów leczniczych na potrzeby obronne, prowadzenie spraw HNS (WSPARCIE POBYTU I DZIAŁAŃ WOJSK SOJUSZNICZYCH NA TERYTORIUM KRAJU GOSPODARZA), militaryzacji.
  1. W zakresie obrony cywilnej, w szczególności :
  1. opracowywanie dokumentów planistycznych w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
  2. wykonywanie niezbędnej dokumentacji do przygotowania i kierowania  formacjami obrony cywilnej,
  3. przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,
  4. opracowanie planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych działających na terenie gminy,
  5. planowanie, organizowanie i prowadzenie szkolenia kadry i formacji obrony cywilnej oraz ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
  6. opracowanie dokumentacji potrzebnej do przeprowadzenia procesu ewakuacji /przyjęcia/ ludności,
  7. przedstawianie Szefowi OC Gminy propozycji zadań w zakresie OC dla instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych działających na terenie gminy,
  8. opracowanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
  9. zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji oraz ewidencji sprzętu i materiałów OC (prowadzenie magazynu OC),
  10. realizacja przedsięwzięć w zakresie integracji sił OC do prowadzenia akcji ratunkowej oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
  11. przygotowanie i przedstawienie Szefowi OC propozycji ochrony lokali, budynków mieszkalnych i gospodarczych, żywności, płodów rolnych i pasz oraz ujęć wody pitnej,
  12. organizowanie prac z zakresu przygotowania, adaptacji oraz funkcjonowania
     i utrzymania w stanie gotowości technicznej budowli ochronnych na terenie gminy,
  13. określanie sposobów i kolejności zaopatrywania ludności w sprzęt  i środki ochrony indywidualnej,
  14. nadzór nad przygotowaniem planów zaciemniania i wygaszania oświetlenia
    w miejscowościach i zakładach pracy,
  15. planowanie oraz nadzór nad przygotowaniem urządzeń specjalnych do prowadzenia likwidacji skażeń i zakażeń,
  16. realizacja przedsięwzięć mających na celu zabezpieczenie dóbr kultury, urządzeń użyteczności publicznej i ważnej dokumentacji,
  17. prowadzenie działalności upowszechniania problematyki obrony cywilnej,
  18. opracowanie sprawozdań i wniosków z realizacji zadań OC,
  19. monitorowanie zagrożeń na terenie gminy.
  1.  W zakresie spraw wojskowych, w szczególności :
  1. prowadzenie rejestracji przedpoborowych  i kwalifikacji wojskowej na terenie gminy,
  2. wykonywanie czynności związanych z likwidacją  niewypałów  znalezionych na terenie gminy,
  3. organizacja służby zastępczej poborowych,
  4. wykonywanie innych  zadań na rzecz powszechnego obowiązku obrony kraju wynikających z ustawy.

4) W zakresie zarządzania kryzysowego, w szczególności:

  1. opracowywanie dokumentów planistycznych w zakresie zarządzania kryzysowego;
  2. wykonywanie niezbędnej dokumentacji do przygotowania i kierowania gminnym zespołem zarządzania kryzysowego;
  3. monitorowanie zagrożeń na terenie gminy.
  1. W zakresie ochrony informacji niejawnych:
  1.  Pełnienie funkcji Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych w Urzędzie Gminy Wąsewo, w szczególności:

- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,

- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne,

- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, szacowanie ryzyka,

- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

- opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji w Urzędzie Gminy
i nadzorowanie jego realizacji,

- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,

- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,

-  prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,

- przekazywanie odpowiednio Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW) lub Służbom Kontrwywiadu Wojskowego (SKW) do ewidencji danych  osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa,

- przechowywanie  Akt Postępowań Sprawdzających z uwzględnieniem przepisów  ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach  oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie,

  1. prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych.  (rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów upoważnionym osobom).
  1.  Realizacja zadań gminy z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego.
  2. Prowadzenie archiwum zakładowego, w szczególności:
  1. przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej z samodzielnych stanowisk,
  2. opracowanie przyjętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz przechowywanie i zabezpieczenie,
  3. udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,
  4.  przekazywanie materiałów do archiwum państwowego,
  5. inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę, po uprzednim uzyskaniu, zgody właściwego archiwum państwowego,
  6. dbanie o całość i bezpieczeństwo archiwum zakładowego, a w szczególności zabezpieczenie dokumentacji przed pożarem, wilgocią, mechanicznym zniszczeniem i przed szkodnikami.

 

„8) pełnienie funkcji inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego- systemu teleinformatycznego- „Bezpieczne Stanowisko Komputerowe” BSK,

9) pełnienie funkcji Koordynatora do Spraw Dostępności,

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Kania Marcin
(2021-09-02 15:09:13)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2021-09-02 15:10:31)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki