Stanowisko ds. wymiaru i księgowości podatkowej
Stanowisko ds. wymiaru i księgowości podatkowej
Urszula Krystosik
Telefon (29) 645 80 00 wew.29
e-mail: urszula.krystosik@wasewo.pl
Do zadań i kompetencji podinsp. ds. wymiaru i księgowości podatkowej należy:
I. Realizacja zadań własnych:
-
Wykonywanie zadań wynikających z:
- ustawy - Ordynacja podatkowa,
- przepisów prawa o podatku rolnym, leśnym, oraz podatkach i opłatach lokalnych - z wyjątkiem podatku od środków transportowych i opłaty targowej, w szczególności:
1) dokonywanie wymiaru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości, łącznego zobowiązania pieniężnego dla osób fizycznych i prawnych techniką komputerową oraz prowadzenie rejestru wymiarowego dla tych grup podatkowych,
2) gromadzenie i sprawdzanie otrzymanych materiałów dotyczących ustalenia wysokości zobowiązań podatkowych,
3) wprowadzanie zmian o stanie posiadania gruntów dotyczących wymiaru zobowiązań pieniężnych techniką komputerową,
4) należyte prowadzenie dokumentacji wymiarowej oraz jej powiązań z odpowiednimi urządzeniami np. rejestrami odpisów i przypisów,
5) kompletowanie dokumentów niezbędnych do podejmowania decyzji w sprawie ulg, umorzeń podatkowych, odroczenia i rozkładania na raty podatku oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
6) przygotowywanie decyzji dotyczących zmian w wymiarze zobowiązań pieniężnych w ciągu roku kalendarzowego i prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie,
7) sporządzanie sprawozdań analitycznych i statystycznych,
8) przygotowywanie wniosków do załatwiania odwołań i podań dotyczących wymierzonych zobowiązań oraz prowadzenie rejestru z tego zakresu,
9) prowadzenie wszystkich spraw związanych z wymiarem zobowiązań pieniężnych przy użyciu komputera,
10) prowadzenie księgowości podatkowej techniką komputerową zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
11) komputerowe księgowanie obrotów w zakresie przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów,
12) wykonywanie wydruków kwitariuszy podatkowych techniką komputerową,
13) pobieranie od należności wpłaconych po terminie płatności odsetek za zwłokę, jeśli wpłaty pobierane są po wszczęciu czynności egzekucyjnych - także kosztów egzekucyjnych,
14) prowadzenie rozliczeń inkasentów podatkowych (sołtysów),
15) naliczanie sołtysom - inkasentom prowizji za inkaso podatkowe,
16) prowadzenie rachunkowości zobowiązania pieniężnego, podatków i opłat lokalnych w zakresie przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów,
17) bieżąca analiza realizacji zobowiązań podatkowych i terminowe wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w celu przymusowego ściągnięcia należności, -
Prowadzenie ewidencji gospodarstw oraz nieruchomości a także dokumentacji pomocniczej.
-
Wypełnianie kart ewidencyjnych ubezpieczenia rolników i domowników rolnika oraz ich korekta.
-
Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawach podatkowych.
-
Wydawanie zaświadczeń o zaległościach podatkowych oraz zaświadczeń o stanie majątkowym.
-
Wykonyanie zadań wynikających z ustawy o pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie wykonywanych obowiązków.
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.
Wytworzył:
Udostępnił:
Michalska Aneta
(2007-02-23 09:09:11)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2021-09-02 14:24:50)