Stanowisko ds. informatyzacji urzędu
Stanowisko ds. informatyzacji urzędu
Podinspektor - Marcin Kania
Tel. (29) 645 80 00 wew. 23
Do zadań i kompetencji podinspektora ds. informatyzacji urzędu należy:
- realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i programów komputerowych stosowanych i dopuszczonych do stosowania w Urzędzie,
- prowadzenie spraw dotyczących legalności stosowanego w Urzędzie oprogramowania komputerowego,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie ustalenia uprawnień dostępu do danych komputerowych oraz ewidencjonowanie haseł dostępu do poszczególnych użytkowników,
- archiwizacja danych z pamięci serwera i komputerów lokalnych oraz prowadzenie pełnej dokumentacji w tym zakresie,
- administrowanie systemami informatycznymi Urzędu,
- nadzór nad poprawnością działania sprzętu i oprogramowania,
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania i prawidłowego utrzymania sieci komputerowej,
- okresowa kontrola antywirusowa systemów,
- bieżąca pomoc pracownikom urzędu w zakresie eksploatacji sprzętu i oprogramowania (szkolenia informatyczne pracowników),
- okresowe testowanie i konserwacja sprzętu komputerowego,
- wykonywanie zadań gminy nałożonych ustawą o ochronie danych osobowych wynikających z pełnienia funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
- prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu,
- prowadzenie i ciągłe udoskonalanie serwisu internetowego www.wasewo.pl ,
- przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji drogą elektroniczną w formacie XML za pomocą tzw. modułu komunikacyjnego,
- przestrzeganie terminów sporządzania w systemie sprawozdawczym – Portal Sprawozdawczy sprawozdań statystycznych na podstawie danych przekazanych przez właściwych pracowników urzędu,
- nadzór nad rozmowami telefonicznymi w urzędzie,
- obsługa elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu,
- prawidłowe utrzymanie rezultatów projektu EA i BW zrealizowanych w ramach RPO Województwa Mazowieckiego 2007-2013,
- pełnienie funkcji koordynatora projektu ASI w ramach RPO Województwa Mazowieckiego 2014-2020,
- administrowanie systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją,
- ewidencja zużycia energii elektrycznej oraz gazu ziemnego w budynku urzędu,
-
administrowanie siecią informatyczną w okresie trwałości projektu
pn. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu na terenie Gminy Wąsewo”
nr POIG.08.03.00-14-063/11-00 finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
- wykonywanie zadań gminy wynikających z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej min. związanych z funkcjonowaniem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w szczególności:
a) przyjmowanie wniosków o wpis, zmianę wpisu, zawieszenie, wznowienie, zaprzestanie wykonywania działalności gospodarczej do CEIDG,
b) potwierdzanie tożsamości wnioskodawcy i wystawianie potwierdzenia przyjęcia wniosku,
c) przekształcenie papierowego wniosku w formę dokumentu elektronicznego,
d) przekazywanie wniosków do CEIDG,
e) przechowywanie papierowego wniosku oraz załączników,
- bieżąca realizacja zadań wynikających z art. 37 ust.5 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, polegająca na przekazywaniu do Centralnej Ewidencji Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) (na podstawie dokumentów przekazanych przez właściwych pracowników urzędu gminy), informacji w zakresie uzyskanych licencji, zezwoleń i wpisów do rejestru działalności regulowanej,
- wykonywanie czynności w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników, w tym zapewnienie środków niezbędnych do wykonywania działań (art.2091 KP)
- zastępowanie pracownika ds. oświaty gminnej w zakresie sprawozdawczości w systemie informacji oświatowej (SIO).
Wytworzył:
Udostępnił:
Kania Marcin
(2018-02-07 13:10:12)
Ostatnio zmodyfikował:
Kania Marcin
(2018-02-07 15:28:41)